UPP i deklaracje do ZUS

Każdy przedsiębiorca («Jednoosobowa działalność gospodarcza») w Polsce ma obowiązek do 20 dnia każdego miesiąca złożyć za siebie deklarację ZUS.

W deklaracjach tych wykazuje się kwotę przychodu za poprzedni miesiąc lub skumulowaną sumę przychodów od początku roku (zależy to od wybranego systemu podatkowego) oraz kwotę ZUS do zapłaty w zależności od kodu ubezpieczenia.

Jest to formularz sprawozdawczy wysyłany do ZUS elektronicznie za pośrednictwem PUE ZUS lub w formie papierowej do dowolnego najbliższego ZUS.

W przypadkach, gdy deklaracje są składane elektronicznie, są one przesyłane za poświadczeniem przez Profil zaufany.
Jeśli złożyłeś w ZUS pełnomocnictwo dla swojego księgowego, to księgowy podpisuje raporty ZUS używając swojego podpisu).

Po złożeniu deklaracji drogą elektroniczną, ZUS generuje tzw. UPP («Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia») - wystawiane automatycznie po otrzymaniu dokumentu drogą elektroniczną. Dokument ten potwierdza poprawność formy, w jakiej dokument został wysłany.

W przypadku złożenia deklaracji do ZUS w formie papierowej, UPP nie jest generowany, gdyż dokument nie jest pierwotnie składany w formie elektronicznej, ale można go również przesłać z PUE ZUS w zakładce «Dokumenty wysłane».

INNE PYTANIA Z TEJ SEKCJI

Wybrany pakiet: JDG M

Nie wszystkie pola są wypełnione poprawnie

Twój formularz został pomyślnie wysłany!

Nasz specjalista wkrótce skontaktuje się z Tobą.

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Załóż konto

Zakończ weryfikację

W ciągu 15 minut od rejestracji kod weryfikacyjny zostanie wysłany na podany przez Ciebie
adres e-mail.

Nie pamiętasz hasła?

Zmień hasło

Wprowadź kod potwierdzający otrzymany e-mailem i nowe hasło.

Faktury 0
Zadania 0
Konsult. 0

Formularz został wysłany pomyślnie

Nasz specjalista skontaktuje się z Państwem w godzinach pracy tak szybko,
jak to będzie możliwe.