Wsparcie techniczne
UPP i deklaracje do ZUS
Każdy przedsiębiorca («Jednoosobowa działalność gospodarcza») w Polsce ma obowiązek do 20 dnia każdego miesiąca złożyć za siebie deklarację ZUS.
W deklaracjach tych wykazuje się kwotę przychodu za poprzedni miesiąc lub skumulowaną sumę przychodów od początku roku (zależy to od wybranego systemu podatkowego) oraz kwotę ZUS do zapłaty w zależności od kodu ubezpieczenia.
Jest to formularz sprawozdawczy wysyłany do ZUS elektronicznie za pośrednictwem PUE ZUS lub w formie papierowej do dowolnego najbliższego ZUS.
W przypadkach, gdy deklaracje są składane elektronicznie, są one przesyłane za poświadczeniem przez Profil zaufany.
Jeśli złożyłeś w ZUS pełnomocnictwo dla swojego księgowego, to księgowy podpisuje raporty ZUS używając swojego podpisu).
Po złożeniu deklaracji drogą elektroniczną, ZUS generuje tzw. UPP («Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia») - wystawiane automatycznie po otrzymaniu dokumentu drogą elektroniczną. Dokument ten potwierdza poprawność formy, w jakiej dokument został wysłany.
W przypadku złożenia deklaracji do ZUS w formie papierowej, UPP nie jest generowany, gdyż dokument nie jest pierwotnie składany w formie elektronicznej, ale można go również przesłać z PUE ZUS w zakładce «Dokumenty wysłane».
INNE PYTANIA Z TEJ SEKCJI
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła?
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj sięZałóż konto
Zakończ weryfikację
W ciągu 15 minut od rejestracji kod weryfikacyjny zostanie wysłany na podany
przez Ciebie
adres e-mail.
Nie pamiętasz hasła?
Zmień hasło
Wprowadź kod potwierdzający otrzymany e-mailem i nowe hasło.
Formularz został wysłany pomyślnie
Nasz specjalista skontaktuje się z Państwem w godzinach pracy tak szybko,
jak to będzie możliwe.