Jak uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu z US?
«Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach» to
oficjalny dokument polskich organów podatkowych potwierdzający, że wskazana osoba nie posiada
zadłużenia wobec budżetu z tytułu odliczeń podatkowych.
Na życzenie wnioskodawcy zaświadczenie może zawierać również dane:
- O postępowaniu w sprawie określenia zadłużenia;
- Informacje o toczących się postępowaniach egzekucyjnych;
- Informacje o zaległych należnościach i ich przyczynach;
- Informacje o podatkach z odroczonym terminem płatności lub rozłożonych na raty.
Wniosek o wydanie tego zaświadczenia możesz złożyć w każdym momencie, kiedy jest Ci ono potrzebne.
Wniosek możesz złożyć osobiście lub przez upoważnionego przedstawiciela
posiadającego pełnomocnictwo. Wniosek o wydanie zaświadczenia musisz złożyć w urzędzie
skarbowym, w którym jesteś zameldowany lub w którym zarejestrowana jest twoja firma jako osoba
prawna.
Wniosek możesz złożyć na dwa sposoby:
- Składając osobiście w urzędzie skarbowym wniosek w formie papierowej.
- Składając wniosek elektronicznie na stronie biznes.gov.pl
za pośrednictwem urzędu osobistego z wykorzystaniem profilu zaufanego («Profil
zaufany»).
Wnioski złożone w formie papierowej lub za pośrednictwem «Profilu zaufanego» wymagają uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 21 zł.
Dowód zapłaty może być przedstawiony w formie potwierdzenia bankowego. Obowiązek
uiszczenia opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia, tj. nie
jest uzależniony od wydanego orzeczenia.
Termin rozpatrzenia i udzielenia odpowiedzi na wniosek wynosi 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
INNE PYTANIA Z TEJ SEKCJI