Jak zaktualizować dane płatnika w ZUS?
Zmiana danych płatnika dotyczy:
- Danych identyfikacyjnych;
- Danych rejestracyjnych;
- Danych adresowych;
- Danych dotyczących rachunku bankowego;
- Dane dotyczące biura rachunkowego;
- Dane dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej.
W celu aktualizacji danych płatnika w ZUS należy zalogować się na swoje konto ZUS PUE lub osobiście zgłaszając się do najbliższej placówki ZUS.
W wyniku zmiany danych identyfikacyjnych zostanie utworzony dokument ZUS ZIPA. W przypadku zmiany adresu prowadzenia działalności gospodarczej - dokument ZUS ZAA, a w przypadku dodania dodatkowych lub zmiany rachunków bankowych - dokument ZUS ZBA.
Zmiana danych ewidencyjnych, gospodarczych lub rachunkowych skutkuje utworzeniem dokumentu ZUS ZFA lub ZUS ZPA, w zależności od tego, czy płatnik jest osobą fizyczną czy prawną.
Aby zmienić dane, należy wykonać kilka prostych kroków:
1. Wejść na stronę https://www.zus.pl/
2. W prawym górnym rogu kliknij «Zaloguj do PUE»
3. Wpisz swój login i hasło do ZUS PUE lub zaloguj się pod swoim profilem zaufanym («Zaloguj przez profil zaufany/login.gov.pl»).
4. Po zalogowaniu wybierz w prawym górnym rogu zakładkę «ePłatnik»
5. Otwórz zakładkę «Płatnik», następnie wybierz zakładkę «Kartoteka»
6. Na kolejnej zakładkę musisz określić dane, które chcesz zmienić (Dane identyfikacyjne; Dane rejestrowe; Dane adresowe; Dane rachunku bankowego; Dane księgowe; Dane dotyczące podstawy działalności - tylko dla płatników fizycznych).
7. Dokonaj niezbędnych zmian i uzupełnij dokument. W lewym menu w zakładce
«Dokumenty» - «Dokumenty robocze» pojawi się dokument w wyniku dokonanych zmian, który należy
zweryfikować (przycisk na dole «Weryfikuj», a następnie przycisk «Zatwierdź» - dokument trafi do «Dokumenty zatwierdzone». Następnie naciśnij przycisk «Wyślij» na dole.
8. Twój dokument wejdzie do systemu ZUS i zostaną wprowadzone zmiany.
INNE PYTANIA Z TEJ SEKCJI